Dijital pazarlama stratejisi, hedef kitle odaklı, düşük maliyetli, dönüşüm oranları yüksek ve en önemlisi üzerinde konuşulacak reklamlar sunmak üzerine olmalıdır.
Günümüzde sadece bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanın yettiğine inanmıyor, hizmet verenlerinde dijital pazarlama konusunda bilgisi olması gerektiğini düşünüyoruz. Bünyesinde pazarlama konusunda ekibi bulunan işletmelerin bu ekiplerini dijital pazarlamacıya dönüştürmeleri çok zor değil. Ülkemizde de artık sıklıkla bu konu ile ilgili eğitimler ve semineler verilmektedir. Türkçe kaynak az olsada Webrazzi, Sosyalmedya.co web siteleri ziyaret edilebilir, Digital Age ya da Contagious gibi yayınlar takip edilebilir. Bütünleşik pazarlama diye adlandırdığımız gerçek dünyada pazarlama ile sanal dünyada pazarlamayı ne kadar birbirine yaklaştırırsak o kadar başarılı olunabileceği inancındayız.
Dijital pazarlamadan beklentiniz sadece reklamlarınızın yönetilmesi değil, herbir reklamnızı etkin bir kampanyaya dönüştürülmesi olmalıdır. Dijital pazarlama hizmeti analiz sürecinden geçtikten sonra iyi pazarlama strateji oluşturabilmelidir.
Özellikle mobil trafik katlanarak artıyor ve kişiler internet başında daha çok vakit geçiriyor. Bu nedenle reklam pazarıda çok hızlı büyüyor ve büyümeye devam edecek. Doğal olarak bu pazarlama bütçenizin sürekli arttırılması manasına geliyor. Amaç, hedef, sonuç ilişkisini önceden belirledikten sonra doğru kanalları seçebilmeliyiz. Coğrafi hedeflemeniz, ilgi alanlarına yönelik hedeflemeniz, hedef kitle analiziniz, SWOT(Rekabet analizi) yoksa belkide bütçenizin bir bölümünü belkide boşa harcıyorsunuzdur. Ayrıca sadece kampanya dönemlerinde satışı arttırmanın yanında müşteri ile kalıcı ve güçlü bir bağda oluşturmanın önemli olduğu atlanmamalı. Sizce vermek istediğiniz mesajı, ziyaretçiniz ne kadar anlıyor?
Dijital pazarlamaya kobiler ve aile şirketleri belki yüksek bütçe gerektiği imajı belkide henüz erken ve çok gerekli olmadığını düşündükleri için uzak kalıyorlar ve klasik pazarlamaya devam ediyorlar. Bir şekilde onlarda iyi bir stratejiyle, düşük bütçe ile yüksek geri kazanım ve ölçülebilirlik avantajlarını gördüklerinde bu mecrayı çok etkili kullanabilirler.
Şunu da unutmamak gerekir ki, dijital pazarlamaya başlamadan önce kurumsal duruşunuz, web sitenizin prestijli görünmesi, sosyal medyada konuşlanmış olmanız gerekir.
Biz İnila olarak müşterilerimize üst düzey dijital pazarlama hizmetleri sunmak için çabalarız. Sizler için; Google AdWords, Google Shopping, Banner (Display) Reklamlamları, Dönüşüm Optimizasyonu, Facebook Reklamları, Youtube reklamları, Twitter promoted tweets, mobil reklamlar, article marketing, portal/blog reklamları, içerik yerleştirme, banner reklamları gibi mecralarda analiz ederiz, strateji geliştiririz, planlarız, gerçekleştiririz ve raporlarız. Aynı zamanda arama motoru optimizasyonu, sosyal medya hizmetleri ve mobil uygulama hizmetleri ile paralel ilerlemesini sağlarız.