3d ürün modelleme çalışmaları çok geniş bir yelpazede yapılmaktadır. Ürün modellemedeki temel amaç ürünü kusursuz bir biçimde göstermek, boyutları büyük olan ürünlerin her açıdan görünümü elde etmek, ürünün son halini detaylı bir biçimde incelemektir. 3d ürün modelleme reklamsal faaliyetler açısından da bir gereklilik haline dönüşmüştür. Genellikle sanayi kuruluşları endüstriyel modellemeyi ürünlerinin bitmiş hallerini göstermek, son kullanıcıya yönelik reklam çalışmalarında kullanmak, ya da ürün tanıtım kataloglarını, sipariş kataloglarını ve kullanım klavuzlarını hazırlamakta kullanmaktadır.
3D görselleştirme, ürün satışı üzerinde olumlu etkiler doğurması beklenen yaklaşımlardan bir tanesi olarak kabul edilmektedir. Tüketicinin görsel manada tatmin olmasını sağlayan bu çözüm somutlaştırma özelliği sayesinde satın alınmak istenen ürüne dair bütün detayların ön plana çıkmasını sağlar.
Özellikle Amazon , Aliexpress, Etsy, Ebay vb plaformlarda satış yapan işletmeler için son derece kullanışlı bir uygulamadır. Fotoğraf çekimi ve sonrsında montaj malliyetlerini göz önüne alığımızda çok daha ekonomik bir çözüm olduğu aşikardır.